!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> - Julias fotoblogg - -

självkänsla -

Självkänsla är något man har - eller något man bygger upp.
Det gäller att aldrig glömma bort dom omkring sig men viktigast sig själv. Jag har haft toppenbra självkänsla förr men har dock tappat lite senaste tiden pågrund av en person. Vet att man inte ska lyssna på sånt vissa personer säger! Men jag var dum nog och .. ja jag lyssnade.

Får ibland kommentarer i skolan också, lyssnar oftast inte på dom men man blir ju osäker.. eller hur ?

Men man duger! Det gör man alltid, jag tillexempel HAAAATAR mina ben? Men ska jag gräva ner mig i ett hål bara för det eller ? nejnej! Man lär sig acceptera sig själv, i det här fallet har jag lärt accepterat mina ben.

Självkänsla får man inte över en natt, det är omöjligt. Det måste man bygga upp alldeles själv, med stöd från sina nära&kära. Tror man, så kan man. Det gäller att lita på sig själv.

Visst finns det människor som vill förstöra för andra.. det har jag varit med om. Jag berättade för en föredetta vän att jag inte gillar min näsa.. och sen så börjar vi tjaffsa .. det första min föredetta vän går på är min näsa, skickar massor av bilder och skriver " åå kolla din näääsa, jävla potatisnäsa ".

Men precis som alla andra har jag mina dagar, då jag känner mig helt nere & ful och äcklig och allt detdära, sen finns det dagar jag kan tycka att jag ser bra ut med, precis som dom flesta.

Men jag kan inte göra något åt mina ben, eller min näsa. Jag kan bara acceptera dom, acceptera att det är såhär jag ser ut, även om jag vill det eller inte så gör jag det. För det är något jag byggt upp, självkänsla.

Kommentarer
Postat av: Elsa Svensson

Du är fin som du är Julia ! Ingen som helst potatis näsa ! Och helt perfekta ben!



<3

2010-09-03 @ 22:09:28
URL: http://elsasvensson.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0