!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> - Julias fotoblogg - -

Berättar precis som det är.

Visst ska inte bloggen drabbas av att det går dåligt för mig i skolan.
Men såhär är det. Senaste två veckorna har jag fått kanske, 6-7 hemringningar.
Det enda jag hört från lärare är klagomål. Tjat. Tjat. Tjat.
Ett tag försökte jag sluta prata med lärare helt. Märkte dock att det inte gick något vidare.
Jag håller med. Jag kanske inte skött mig perfekt. Det mesta är väl att jag är okoncentrerad,
att jag skrattar, mobilen, inget material, dålig attityd, sånna grejer.
Men jag tror inte riktigt att lärare förstår. Jag tror inte på att hemringning är bästa lösningen.
Dom har utbildat sig till lärare av en anledning, för att dom ska undervisa ungdomar. Och att
undervisa är inte bara att lära ut, utan även allt det där att våga säga till, bry sig, allt.
Dom kan inte ringa hem det första dom gör. Det tror jag inte är bästa lösningen. Men, jag är
inte lärare, och jag kommer aldrig någonsin i hela mitt liv bli heller.
Nu låter det som jag hatar alla lärare på hela skolan. Så dåligt är det inte riktigt.
Imorgon har jag krismöte. Sen får det fan vara slut på detta jävla helvete.
Nu ska jag sova.
Min blogg fyller 1år idag .. "grattis"

Kommentarer
Postat av: Nadine

Jag tycker att det där var väldigt bra skrivet Julia!

Du har slagit huvudet på spiken! - Lärare ska göra mer än bara tjata om att du ska lära dig. De är faktiskt utbildade till att göra mer än bara skriva prov och dricka kaffe i lärarrummet.



Jag hoppas att skolan löser sig, du är ju en smart tjej med många fina egenskaper. Om någon av dina lärare läst ditt inlägg hade de säkert fått en tankeställare och kanske fattat att man måste fråga om man vill ha ett svar, och framför allt motivera elever till att plugga.



Saknar dig och din familj ska du veta!

Lycka till, och om det är något så kan du alltid prata med mig. Även om vi kanske inte pratar så ofta så finns jag.



Vad töntig jag låter, som en gammal morsa! haha :'D

Massa kramar <3<3

2011-04-17 @ 22:33:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0