!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> - Julias fotoblogg - -

Don´t you ever look back and wonder?

Skulle det sluta så? Var det meningen att det skulle bli så?
Vi kanske hade haft våran tid.. Vi kanske hade vänt vårat
sista blad och skapat våra minnen. Det kanske var dags
att gå vidare?
Eller så var det inte så. Vi kanske gör ett misstag, vi kanske
kan hitta tillbaka. Efter ett nästan helt år?

Jag vet inte. Jag har inte svar på någonting. Det enda jag vet är
att det hugger till, när jag läser gamla texter, kollar på gamla bilder
och tänker tillbaka. Du var min andra hälft, du var min högra hand.
Sen så försvann allt, sådär.

Vi var så lika. Så olika på ett sätt, men ändå precis likadana. Räknade
alltid med dig, att du alltid fanns där. Jag räknade med dig alldeles för
mycket. Tog dig förgivet. Jag har gjort misstag, behandlat dig illa och
sagt saker jag idag ångrar. Men jag är äldre nu, det är vi båda. Klokare,
och iallafall liite mognare.

Vissa säger att "vänner kommer, vänner går", men jag är ledsen,
du var inte en vän till mig. Du var så mycket mer än så.

Jag klarar mig utan dig, det gör jag. Men jag kan inte sluta fundera,
titta tillbaka och undra hur livet skulle kunna sett ut.









Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0